Sunday 15 December 2013

Orzechowe placuszki Hyzia Dyzia i Zyzia

W dzieciństwie tata nagrywał mi bajki Disney'a, takie stare, klasyczne, na kasety vhs. I oglądałam je sobie potem bez przerwy, w nieskończoność, i nigdy mi się nie znudziły.Upodobałam sobie szczególnie dwie: pluto i żółwika i Kaczora Donalda z wiewiórkami . Wyobraźcie sobie, że pewnego dnia, dwadzieścia kilka lat temu, mój tata wraca do domu z paczuszką małych żółtych ziarenek. Nie wiem co to, dlatczego to przyniosłeś, co z tym będziesz robić? 'Zrobimy sobie taki sam popcorn jak ten w bajce. Będzie wybuchać i zamieniać się w białe kulki do jedzenia'. Strzelała sobie ta kukurydza w garnku pod przykrywką, po domu roznosił się zapach popcornu, a ja od tamtego dnia nie potrafię przejść obok niego obojętnie. 



Pooglądajcie sobie jeśli tęsknicie czasem za klasyczną animacją.




A potem pojawiła się w moim życiu pierwsza książka kucharska. Moja własna. I też nie byle jaka. Potrawy przygotowuje sam Donald i jego  najbliżsi. Przejrzałam ją ostatnio w poszukiwaniu inspiracji i okazuje się, że całkiem sporo rzeczy z niej przygotowaliśmy.
Te placuszki były pierwsze i najdokładniej pamiętam ich pieczenie, więc postanowiłam zrobić je jeszcze raz. Przy okazji przepisy są super proste, bo cała książka przeznaczona jest dla dzieci i ma za zadanie zaangażować je w jak największą część procesu przygotowywania potrawy.




Orzechowe placuszki Hyzia, Dyzia i Zyzia


Składniki:
2jajka
85g cukru
60g mąki
50g łuskanych orzechów laskowych


Przygotowane:
  1. Wbij jajka do miski i ubij lekko trzepaczką.
  2. Dodaj cukier i ubijaj tak długo, aż kryształki staną się niewidoczne.
  3. Wsyp mąkę i wymieszaj ją z masą jajeczną.
  4. Rozgrzej piekarnik do 200stopni.
  5. Na desce do krojenia posiekaj nożem orzechy. Dodaj do ciasta i dobrze wymieszaj.
  6. Blachę do pieczenia wyłóż pergaminem. Małą łyżeczką nakładaj niewielkie porcje ciasta. Kładź je daleko od siebie tak, żeby ciasteczka nie skleiły się podczas pieczenia.
  7. Ciasteczka piecz do momentu, aż zrobią się jasnobrązowe (6-7min)
  8. Po upieczeniu zdejmuj placuszki łopatką, kładź na metalową kratkę, aby wystygły. Po wystygnięciu przełóż do pudełka.








Smacznego!

No comments:

Post a Comment